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Expansión internacional International expansion
IFEMA continued to promote its international activity during 2015. Its strategy was to make progress in consolidating the projects already implemented in the two previous years; to foster the brand positioning of its major trade fair projects at events in different countries; and to continue providing consultancy and advisory services for congress spaces and for trade fair and congress implementation projects. All this has taken place in an environment of collaboration with the principal operators of each geographical area. Here, the international vision is combined with local idiosyncrasy, which is vital for the consolidation of each project. The start of IFEMA’s international expansion goes back several years, although it was in 2013 when the Institution entered into strategic partnerships with local operators to successfully hold its first trade fairs in Latin America and Asia —GENERA LATINOAMÉRICA, the Energy and Environment International Trade Fair, SICUR LATINOAMÉRICA, the International Exhibition of Equipment, Products, Technologies and Services for Comprehensive Safety, and MATELEC EIBT CHINA, the International Electrical and Intelligent Building Technology Exhibition. The aim was to export some of its most established brands and seek new channels of business and activity abroad. In 2014, these events were reinforced with the satisfactory holding of second editions of SICUR LATINOAMÉRICA and MATELEC EITB CHINA. 2015 proved a decisive year in IFEMA’s international expansion. The Institution continued to work on increasing its presence in new markets and this enabled it to confirm the global potential of its various trade fair brands, together with its capacity to work worldwide and its flexibility in adapting to the opportunities arising in other markets. In addition, IFEMA established itself as an international benchmark in trade fair know-how and a key consultant for the principal developing countries.
IFEMA continuó impulsando su actividad internacional a lo largo de 2015. En este ámbito, la estrategia de la Institución ferial fue avanzar en la consolidación de los proyectos ya puestos en marcha en los dos años anteriores; gestar el posicionamiento de marca de grandes proyectos feriales propios en convocatorias en diferentes países, y continuar prestando servicios de consultoría y asesoría de espacios de congresos, así como para proyectos de implementación ferial y congresual. Todo ello en un entorno colaborativo con los principales operadores de cada área geográfica, conjugando la visión internacional con la idiosincrasia local, necesaria en la consolidación de cada proyecto. El inicio de la expansión internacional de IFEMA se remonta varios años atrás, si bien fue en 2013 cuando la Institución Ferial de Madrid celebró con éxito sus primeros proyectos feriales en Latinoamérica y Asia —GENERA LATINOAMÉRICA, SICUR LATINOAMÉRICA y MATELEC EIBT CHINA—, a través de alianzas estratégicas con operadores locales, con el objetivo de exportar algunas de sus marcas más consolidadas y buscar nuevas vías de negocio y actividad en el exterior. En 2014 estas convocatorias se vieron reforzadas con la celebración, con satisfactorios resultados, de una segunda edición de SICUR LATINOAMÉRICA y MATELEC EITB CHINA. 2015 fue un año decisivo en la expansión internacional de IFEMA. En este ejercicio económico la Institución continuó trabajando en incrementar su presencia en nuevos mercados, lo que le permitió confirmar el potencial global que ofrecen sus distintas marcas feriales, así como su capacidad para trabajar en los cinco continentes y su flexibilidad para adaptarse a las oportunidades que puedan surgir en otros mercados. Además, IFEMA se consolidó como un referente internacional en el ámbito del conocimiento ferial y consultor clave para los principales países en desarrollo.